New Old Media - Katarzyna Uziembło

[vc_row][vc_column width=”1/2″]

Info

[vc_column_text]kampania społeczna, której celem jest zwrócenie uwagi na dramat osób leczących siebie lub swoich bliskich nielegalnym w Polsce olejem z konopi.
Substancja ta, pomimo swoich leczniczych właściwości, nie jest w naszym kraju dopuszczona jako środek leczniczy.

Naszym zadaniem było stworzenie idei kampanii i zakomunikowanie jej możliwie jak najszerzej angażując jednocześnie pacjentów, którzy boją się leczyć oficjalnie w obawie przed więzieniem.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″]

Strona internetowa

[vc_column_text]Miała spełniać 2 zadania poza informowaniem o kampanii i jej celach:

być hubem dla informacji o kampanii i wydarzeniach związanych z medyczną marihuaną w Polsce.
Wykorzystaliśmy do tego Brand24 i wyświetliliśmy użytkownikom strony te informacje w streamie na stronie głównej.

pomóc nam sfinansować kampanię i w tym celu na stronie stworzyliśmy sklep online.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column]Projekt live[vc_column_text]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″]

Aktywny udział w seminariach

seminarium o medycznej marihuanie w Kurozwękach – zobacz

Współpraca z lekarzami i pacjentami

[vc_column_text]Zorganizowana wspólnie z nimi akcja „Zapytaj swojego lekarza” edukuje lekarzy i pacjentów o możliwościach podjęcia legalnej terapii w PL. Do akcji posłużyła nam tylko ulotka – pigułka wiedzy o medycznej marihuanie, która jest pretekstem do dyskusji na linii pacjent – lekarz o podjęciu leczenia.[/vc_column_text]

Kampania audio

[vc_column_text]Pomysł był prosty – ścieżka dźwiękowa z klipu jako przerywnik podczas audycji radiowych.
Emisja kampanii audio i wideo w TV/kinach z powodów prawnych nigdy nie doszła do skutku.[/vc_column_text]pobierz ścieżkę tutaj[/vc_column][vc_column width=”1/2″]

Kampania wideo

[vc_column_text]była najdroższym i najważniejszym elementem kampanii.
Byliśmy odpowiedzialni za jej realizację od pomysłu do publikacji materiału online.
Pokazujemy odbiorcom klipu wprost najgorsze obawy  pacjentów, którzy muszą leczyć siebie lub swoich bliskich konopiami w PL. Skłaniamy dzięki temu odbiorcę do refleksji – to mogę być ja.[/vc_column_text]Spot kampanii[vc_column_text]

[/vc_column_text]

Kampania teaserowa

[vc_column_text]

Emisję klipu poprzedziła krótka kampania teserowa[/vc_column_text]kampania teaserowa – dopiero to uratowało nasze dzieci – zobacz[/vc_column][vc_column][/vc_column][vc_column][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

[/vc_column_text][vc_column_text]Materiały udostępniane były za pomocą mediów społecznościowych (You Tube, Facebook) kampanii i partnerów np. Fundacja Konopie Leczą, Stowarzyszenie Wolne Konopie, TV Cannabis News.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”597″ img_size=”full” alignment=”center” onclick=”custom_link” css_animation=”top-to-bottom”][vc_single_image image=”598″ img_size=”full” alignment=”center” onclick=”custom_link” css_animation=”top-to-bottom”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]Na koniec kampanii bardziej odważni dodawali odwagi mniej odważnym do wyjścia z ukrycia w filmikach w całym Internecie – wykorzystaliśmy do tego materiał z konferencji i seminariów.

Dla uzyskania efektu „przecież ja nic nie powiedziałem” zaproponowaliśmy niezobowiązującą formę wypowiedzi „leczę syna chorego na/leczę córkę chorą na…”[/vc_column_text]Dariusz DołeckiBogdan JotJakub Gajewskidr Marek Bachański

[/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column]

Finansowanie kampanii

[vc_column_text]Kampania była finansowana w drodze zbiórki na konkretne cele np. produkcja wideo. Na stronie można było wesprzeć kampanię kupując cegiełkę, czyli gadżet z wizerunkiem pacjentów w stylu HOPE. Był to zarazem fajny gadżet i symbol poparcia dla pacjentów.[/vc_column_text][vc_single_image image=”457″ img_size=”full” alignment=”center” onclick=”zoom” css_animation=”top-to-bottom”][vc_single_image image=”456″ img_size=”full” alignment=”center”][vc_single_image image=”454″ img_size=”full” alignment=”center” onclick=”zoom” css_animation=”top-to-bottom”][vc_column_text]Poza tym dużo firm w tym Brand24, InPost, Vice, Media Team, Deev pomogło nam za free. Bardzo dużo osób dołączało się w trakcie do naszej akcji np. Michał Sitarski użyczając nam głosu do klipu, czy Bartosz Metrowy dodając nasz klip do swojego teledysku.

Wszystkim serdecznie dziękujemy![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column]

Efekt kampanii

[vc_column_text]Wielu pacjentów uzyskało niezbędną pomoc lekarską i prawną w celu uzyskania zezwolenia na legalną terapię konopiami.
Doprowadziliśmy do dyskusji społecznej na temat możliwości leczenia konopiami.
Wielu wśród pacjentów odważnie przyznaje się do leczenia nielegalnie, a lekarze otwierają punkty konsultacyjne dla chcących uzyskać pomoc.
Do dziś zbieramy środki dla tych, dla których są one potrzebne.[/vc_column_text]Punkt Konsultacyjny dr Jarosza w Warszawie[vc_column_text]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]