New Old Media - Katarzyna Uziembło

Info

kampania społeczna, której celem jest zwrócenie uwagi na dramat osób leczących siebie lub swoich bliskich nielegalnym w Polsce olejem z konopi.
Substancja ta, pomimo swoich leczniczych właściwości, nie jest w naszym kraju dopuszczona jako środek leczniczy.

Naszym zadaniem było stworzenie idei kampanii i zakomunikowanie jej możliwie jak najszerzej angażując jednocześnie pacjentów, którzy boją się leczyć oficjalnie w obawie przed więzieniem.

Strona internetowa

Miała spełniać 2 zadania poza informowaniem o kampanii i jej celach:

być hubem dla informacji o kampanii i wydarzeniach związanych z medyczną marihuaną w Polsce.
Wykorzystaliśmy do tego Brand24 i wyświetliliśmy użytkownikom strony te informacje w streamie na stronie głównej.

pomóc nam sfinansować kampanię i w tym celu na stronie stworzyliśmy sklep online.

Aktywny udział w seminariach

seminarium o medycznej marihuanie w Kurozwękach – zobacz

Współpraca z lekarzami i pacjentami

Zorganizowana wspólnie z nimi akcja „Zapytaj swojego lekarza” edukuje lekarzy i pacjentów o możliwościach podjęcia legalnej terapii w PL. Do akcji posłużyła nam tylko ulotka – pigułka wiedzy o medycznej marihuanie, która jest pretekstem do dyskusji na linii pacjent – lekarz o podjęciu leczenia.

Kampania audio

Pomysł był prosty – ścieżka dźwiękowa z klipu jako przerywnik podczas audycji radiowych.
Emisja kampanii audio i wideo w TV/kinach z powodów prawnych nigdy nie doszła do skutku.

pobierz ścieżkę tutaj

Kampania wideo

była najdroższym i najważniejszym elementem kampanii.
Byliśmy odpowiedzialni za jej realizację od pomysłu do publikacji materiału online.
Pokazujemy odbiorcom klipu wprost najgorsze obawy  pacjentów, którzy muszą leczyć siebie lub swoich bliskich konopiami w PL. Skłaniamy dzięki temu odbiorcę do refleksji – to mogę być ja.

Spot kampanii

Kampania teaserowa

Emisję klipu poprzedziła krótka kampania teserowa

kampania teaserowa – dopiero to uratowało nasze dzieci – zobacz

Materiały udostępniane były za pomocą mediów społecznościowych (You Tube, Facebook) kampanii i partnerów np. Fundacja Konopie Leczą, Stowarzyszenie Wolne Konopie, TV Cannabis News.

konopielecza_home
konopielecza_wesprzyj-nas

Na koniec kampanii bardziej odważni dodawali odwagi mniej odważnym do wyjścia z ukrycia w filmikach w całym Internecie – wykorzystaliśmy do tego materiał z konferencji i seminariów.

Dla uzyskania efektu „przecież ja nic nie powiedziałem” zaproponowaliśmy niezobowiązującą formę wypowiedzi „leczę syna chorego na/leczę córkę chorą na…”

Dariusz DołeckiBogdan JotJakub Gajewskidr Marek Bachański

Finansowanie kampanii

Kampania była finansowana w drodze zbiórki na konkretne cele np. produkcja wideo. Na stronie można było wesprzeć kampanię kupując cegiełkę, czyli gadżet z wizerunkiem pacjentów w stylu HOPE. Był to zarazem fajny gadżet i symbol poparcia dla pacjentów.

paulina
kuba
darek

Poza tym dużo firm w tym Brand24, InPost, Vice, Media Team, Deev pomogło nam za free. Bardzo dużo osób dołączało się w trakcie do naszej akcji np. Michał Sitarski użyczając nam głosu do klipu, czy Bartosz Metrowy dodając nasz klip do swojego teledysku.

Wszystkim serdecznie dziękujemy!

Efekt kampanii

Wielu pacjentów uzyskało niezbędną pomoc lekarską i prawną w celu uzyskania zezwolenia na legalną terapię konopiami.
Doprowadziliśmy do dyskusji społecznej na temat możliwości leczenia konopiami.
Wielu wśród pacjentów odważnie przyznaje się do leczenia nielegalnie, a lekarze otwierają punkty konsultacyjne dla chcących uzyskać pomoc.
Do dziś zbieramy środki dla tych, dla których są one potrzebne.

Punkt Konsultacyjny dr Jarosza w Warszawie